Een heenreis voor in de boeken!

17 augustus 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Lieve allemaal,

Het was mijn bedoeling om mijn eerste bericht te schrijven vanuit Kaapstad.. Maar dat werd nog even geen werkelijkheid..

Vol goeie moed en heel veel enthousiasme gingen Renée, Eline en ik vanmorgen om 5:45 uur beginnen aan ons avontuur op Düsseldorf airport. Na nog gezellig met onze families koffie te hebben gedronken was het dan toch tijd om afscheid te nemen.

Op naar de gate! Nog een uurtje wachten tot vertrek naar Amsterdam voor onze overstap. Of toch niet? Renée ontdekte dat er last zou zijn van vertraging.. En ja hoor, zaten we dan. Wachten wachten.. Toch zagen we er de lol nog wel van in, och dit komt wel goed, er werd gemeld dat het vliegtuig in Amsterdam mogelijk zou wachten omdat er meerdere passagiers deze overstap hadden. Dit was te mooi om waar te zijn... Na 2 uur en een kwartier wachten konden we eindelijk vliegen naar Schiphol. Eenmaal in het vliegtuig meldden de stewardessen ons dat onze vlucht naar Kaapstad niet had gewacht en dat we op Schiphol moesten kijken voor de beste oplossing. Na wat hulp geboden te hebben met Duits en wat support kregen we na de landing wat lekkers voor de rest van de dag: OVERHEERLIJKE BROWNIEKOEKJES. Oké, dit heelde wel een beetje de wonden.

Bij aankomst op Schiphol mochten we ons melden bij balie T4 voor een overboeking. Wachten in een rij van zeker 200m... De volgende 6 uur stonden in het teken van wachten, wachten af en toe 10cm opschuiven eeeeeen wachten. De moed zakte ons in de schoenen. Maar toen Renée besloot haar charmes (lees: diabetes) in de strijd te gooien, hadden we binnen 15 minuten een ticket. WIEHOE.

Wij mochten (ja: diezelfde avond nog!!!!) om 21:50 uur in een EMIRATES vliegtuig stappen naar onze eindbestemming Kaapstad met een tussenstop van Dubai!! Lichtpuntje van onze dag, wij waren blije meisjes!!
Na licht geshockeerd te zijn bij het zien van de grootte van het vliegtuig (JA HET WAS ZELFS EEN DUBBELDEKKER) waren we al snel vertrokken.
Zzzz Zzzz Zzzzzz

Om 6:30 uur waren we dan eindelijk in DUBAI. Dachten wij even dat Schiphol groot is (is het ook wel), maar het bleek dat 30 minuten lopen te zijn naar onze gate voor onze overstap. We hebben onze ogen uitgekeken.

Om 8:50 uur vertrok dan eindelijk ons nieuwe vliegtuig naar onze eindbestemming KAAPSTAD. Nog 9 uurtjes te gaan dachten we (na al zo'n 27 uur gereisd te hebben).. Na wat lekkere maaltijden en leuke films, zijn we om 16:30 uur (na een reis van zo ong. 36 uur) aangekomen in Kaapstad!
Hier werden we opgehaald door een vriendelijke taxichauffeur die ons met open armen heeft ontvangen.

Nou hèhè..
Wat zullen wij goed slapen vannacht.....

Tot schrijfs!

Liefs, Manon.

1. Hermien:
    17 augustus 2017
    Wat een reiservaring en dat al op de eerste dagen voordat jullie aangekomen zijn in 'Cape Town'. Mooi geschreven Manon. Ik ben benieuwd naar het vervolg, voor nu: slaap lekker en geniet van de komende tijd!
  2. Anita Vercoulen:
    18 augustus 2017
    Blij dat jullie er nu eindelijk zijn. Ook de ouders vonden de reis lang. Voor nu welterusten en op naar het volgende avontuur. De Tafelberg begreep ik! Groeten vanuit Nederland.
  3. Carla langendijk:
    18 augustus 2017
    Wat een reis en dan zo lang onderweg.maar dat vliegtuig waar jullie mee gegaan zijn is inderdaad geweldig ,daar ben ik mee naar australia gevlogen in een woord geweldig die dubbel dekker van de EMIRATES .Manon heel veel plezier geniet nog even van je vakantie.Want je ( werk stage ) gaat dadelijk beginnen spannend .Lieve groetjes Carla