Geweldige eerste indruk!

27 augustus 2017 - Pretoria, Zuid-Afrika

Lieve allemaal,

Met wat last van onze benen besloten we op zaterdag maar een rustigere activiteit uit te kiezen voor onze dagbesteding. We kwamen uit bij Waterfront, een gedeelte met een mega winkelcentrum, terrasjes, veel straatmuzikanten met dus veel gezelligheid. (Denk aan het Outlet in Roermond op z'n Afrikaans, incl. London Eye) We hebben hier genoten van lekker eten, lekkere cocktails en de Afrikaanse muziek.
Waterfront   Waterfront cocktails

Alhoewel onze spierpijn nog niet volledig was verdwenen was zondag een perfecte dag voor een nieuwe klim: Lion's head. En ja, ook hier was het uitzicht awesome! Vooral de weg naar beneden was weer erg avontuurlijk (rotsachtig) en super steil op sommige stukken. MAAR WE MADE IT, AGAIN!
Lion's head hike  View to Table Mountain Top of Lion's head
Omdat Zuid Afrika nogal bekend staat om de heerlijke wijn en mooie wijngaarden, besloten Eline, Renée en ik een wijntour te gaan doen, op jawel MAANDAG-ochtend. We werden al om 7:50 uur opgehaald waardoor we om 9:30 uur al vier verschillende soorten wijn geproefd hadden. Wineroute
We zijn in twee verschillende wijngaarden geweest: Zevenwacht & Marianne. Het was (buiten de erg overdreven Amerikanen in onze groep) een erg leuke morgen!
Eline en ik deden ons best....

Laten we een auto huren! Dat was ons volgende idee! De autoverhuurder bleek iets moeilijker te vinden dan gedacht (twee keer is scheepsrecht). Hier hadden ze een leuk autootje voor ons om de dag mee door te brengen. Oké, links rijden was de volgende stap. Even wennen maar dat wende al snel. Op naar het meest zuid-westelijke puntje van Afrika. Erg mooi! Na Cape Point ook nog bezocht te hebben, zijn we doorgereden naar Boulders Beach. PINGUÏNS! Wauw, wat was dat leuk zeg!
Cape of good hope   Cape point  Pinguins!

Nog een must see hier in Kaapstad zijn de townships. Wat een ervaring... Ik ben echt sprakeloos van alles wat ik daar heb gezien. Ook hebben we een bezoek gebracht aan een primary-school in het township Kayelitsha. Het geluk en het plezier van deze kindjes op school was het lichtpuntje van mijn dag. Vooral mijn blonde haren vonden ze interessant..

Township kayelitsha   Primary school township Kayelitsha

Ook mocht het opstap gaan niet ontbreken, op donderdag samen met mijn huisgenootjes naar de beerpong geweest, super gezellig! Beerpong with housemates

Op zaterdag was het dan toch tijd om mijn nieuwe vertrouwde plekje weer in te ruilen voor een nieuw avontuur. Na afscheid genomen te hebben van onze medestudenten gingen Renée en ik weer op naar het vliegveld! Eerst vliegen naar Johannesburg en toen door naar Pretoria. En raad eens.... inclusief een vertraagde vlucht. (het scheelt dat deze vertraging kwam door wilde dieren op de landingsbaan haha)

Eenmaal in Pretoria zijn we hartelijk ontvangen door alle lieve mensen in ons nieuwe guesthouse. Samen met wat andere huisgenoten zijn we lekker gaan uiteten. Even wennen weer aan een nieuwe stad en een nieuwe plek, maar dat gaat zeker goed komen!
Mijn kamertje   Mijn kamertje   Guesthouse

Vanaf morgen wordt de zomervakantie dan toch echt weer ingeruild voor een nieuwe uitdaging: stage lopen bij de Tshwane Leadership Foundation! Renée en ik zijn erg benieuwd!

Tot schrijfs!

Dikke kus en veel liefs, Manon.

1. Monique:
    Mooie foto.s xxx
  2. Hermien:
    27 augustus 2017
    Ziet er allemaal mooi en gezellig uit, is wel vol te houden denk ik zo.... en dat zwembad, jaloers!
    Veel succes morgen als jullie aan de stage beginnen, kusjes!
  3. Fred Janssen:
    27 augustus 2017
    Heel mooie omgeving en veel succes op je stage.
  4. Wilma:
    28 augustus 2017
    Na het lezen van je verslag en het bekijken van je mooie foto's begint het bij ook te kriebelen. Nog heel veel plezier. Ben heel benieuwd naar je volgende verslag.